Złapałeś/aś się kiedyś na sytuacji, gdzie wykonując pewną czynność, coś innego przykuło Twoją uwagę i, sam nie wiesz kiedy, minęła godzina,a może nawet więcej? Albo po całym dniu stwierdziłeś/aś, że pomimo włożonego czasu, zrobiłeś/aś bardzo niewiele? Zanim zaczniesz następnym razem, przygotuj się:
- Wycisz telefon
- Połóż sobie czystą kartkę i długopis obok miejsca pracy
- Wyłącz komunikatory internetowe, programy pocztowe
Jeśli sprawa jest naprawdę pilna, to ktoś zadzwoni jeszcze raz. Jeśli to zwykłe pogaduchy, to po pierwszym razie osoba przestanie Cię nękać, a Ty spokojnie będziesz mógł dokończyć to co zacząłeś. Pracując, do głowy przychodzą nam różne pomysły. Jeśli zajmiesz się nimi choć na chwil, podczas pracy, możliwe, że poświęcisz temu zbyt wiele czasu. Zapisz pomysły na kartce. Gdy zrobisz sobie przerwę wrócisz do nich, a nie będą zaprzątać Ci niepotrzebnie głowy. Migająca ikona nowej wiadomości potrafi rozproszyć naszą koncentrację, podobnie jak informacja o nadejściu nowego maila. Przypomnij sobie ile ostatnim razem poświęciłeś czasu na odebranie niespodziewanego maila, albo rozmowę na gg. Jeśli zrobisz to co sobie zaplanowałeś/aś w ciągu dnia, wieczorem będziesz miał poczucie satysfakcji, nawet jeśli udało Ci się zrealizować jedną rzecz. Zacznij od rzeczy najważniejszych, wtedy satysfakcja jej ukończenia będzie jeszcze większa.